keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Kuvien kopiointi




Eli otsikko ei viittaa mihinkään Disneyn uuteen elokuvaan :) vaan tämä blogi teksti käsittelee kuvien laitonta kopioimista toisen blogista. Aivan, luitte aivan oikein. Sen verran pisti suututtamaan "löytöni" jonka tein huuto.netin sivuilta.
 No, mutta aloitetaanpa ihan alusta. Eli selailin huuto.netin dvd sivuja ihan normaalin tapaani, kunnes huomasin jotain tuttua. Yhden Disney klassikon kohdekuva näytti liiankin tutulta ja pian tajusinkin, että kuva oli kopioitu suoraan blogistani ilmoitukseen. Ilman lupaa tietysti. Ja parasta asiassa on vielä se, että myyjä kaupittelee dvd:tä, mutta kuvassa on minun videoni. Kun huomasin asian niin kyllä se alkoi suututtamaan. Kun ajattelee sitä, että minä olen nähnyt sen vaivan että olen valokuvannut klassikon ja toinen voi noin vain kopioida laiskuuttaan kuvan. Törkeää sanon minä!
Asia olisi aivan eri jos myyjä olisi kysynyt minulta luvan kuvan käyttöön tai ilmoittaisi kohteessaan mistä kuva oikeasti on.
 
No, kuitenkin vääryys on jo tapahtunut ja selvittelen sitä parhaillaan. Mutta kun aloitin tämän blogin kirjoittamisen niin ajattelin etten tarvitse kuviin mitään vesileimoja. Mutta ilmeisesti minunkin täytyy nyt merkitä kuvani. Eli jatkossa näette vain vesileimoilla varustettuja kuvia.
 
Jos te lukijat huomaatte, että kuviani käytetään jossain esim. huuto.netissä niin olisi todella mukavaa jos ilmoittaisitte siitä minulle kommenttikentässä.  
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti